نگهداری هارددیسک دوربین مداربسته

نگهداری هارددیسک دوربین مداربسته

توصیه های ایمنی درنگهداری هارددیسک دوربین مداربسته،

قبل از استفاده از دستگاه dvr حتما این نکات را مطالعه و در هنگام نصب dvr هایک ویژن رعایت کنید. که باعث افزایش طول عمر هارددیسک و دستگاه ضبط دوربین مداربسته شما میشود.

نکات مهم و حیاتی در نگهداری هارد دیسک دوربین مداربسته

  • استفاده از آداپتور با کیفیت برای دستگاه dvr
  • نصب دستگاه dvr در محلی که لرزش نداشته باشد.
  • استفاده از هارد مخصوص دوربین مداربسته
  • نصب دستگاه dvr در محلی که هویه هوای مناسب داشته باشد.

نگهداری هارددیسک دوربین مداربسته

به هیچ هاردی اعتماد نکنید. چون هارد یک وسیله الکترونیکی مکانیکی و بسیار حساس است. و هر لحظه ممکن است خراب شود پس از اطلاعات خود و تصاویری که لازم دارید، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

با توجه به مکانیکی بودن انواع هارد دیسک، کوچکترین ضربه هنگام کارکردن باعث آسیب جبران ناپذیر به هارد می گردد. هنگامی که هارد در حال کار است، هد آن با فاصله کمی از سیلندر (دیسک چرخان که اطلاعت روی آن ذخیره میشود) در حال خواندن و نوشتن اطلاعات است.

پس کوچکترین ضربه باعث انتقال ضربه هد به سیلندر و آسیب جدی به هارد است.

از کابل های موجود در داخل خود دستگاه برای برق و کابل sata  استفاده کرده و از کابل های متفرقه استفاده نکنید.

در هنگام وصل کردن یا جدا کردن هارد از دستگاه، حتما دستگاه را خاموش کنید.

چنانچه هارد دیسک دچار آسیب در قطعات مکانیکی داخلی شده باشد، بار جریانی زیادی از برد dvr تامین خواهد کرد که این مقدار جریان باعث ایجاد سوختگی در ورودی تغذیه دستگاه dvr خواهد شد.

هیچگاه دستگاه dvr حاوی هارد دیسک و در حال کار را در محیط بسته و بدون جابه جایی هوا قرار ندهید.

بدلیل کارکرد دائم هارد، دمای این قطعه بالا میرود و چنانچه تهویه هوا در محل مورد نظر صورت مگیرد به مرور زمان، مثلا متوسط از ۲ تا ۶ ماه، باعث ایجاد آسیب کلی در دستگاه خواهد شد.

استفاده از فضای بسته و بدون تهویه هوا مانند گاو صندوق توصیه نمی شود.

در 60 درصد موارد، اکثر خرابی های موجود در دستگاه dvr به دلیل فرسودگی یا عیب در کارکرد هارد دیسک می باشد.

از یک فرد متخصص ، در خواست نمائید تا با یک هارد نو و قابل اعتماد دستگاه dvr را مجددا تست کرده و چنانچه نتیجه بخش نبود و دستگاه dvr مجددا شروع به کار نکرد، دستگاه را به همراه هارد و آداپتور جهت خدمات و گارانتی ارسال نمایید.

هاردهای شناخته شده و معتبر مثل مارکهای seagate، western digital،hitachi یا hp برای دستگاه dvr خود استفاده نمایید و از بکار بردن مارکهای متفرقه و بی نام، جدا پرهیز کنید.

در هنگام خرید هارد به مدل و کاربرد آن توجه نمایید، بعضی از هاردها مانند western digital دارای لیبل کاغذی رنگی بر روی خود هستند. که حاکی از کیفیت و دوام مربوط به نحوه کاربری از آن دارد.

مقایسه انواع هارددیسک برای کاربرد های مختلف

رنگ سبز:برای مصرف خانگی

رنگ آبی: برای مصرف اداری

رنگ سیاه: دارای عملکرد بسیار بالا برای حجم بالای اطلاعات

رنگ قرمز: برای استفاده در ذخیره ساز های تحت شبکه

رنگ بنفش: مخصوص سیستم های امنیتی و دورببین مدار بسته می باشد، که در کنار cash بهینه سازی شده، الگوریتمهای خاصی به منظور دستیابی سریع به آدرس مورد تقاضا در این دیسکها، پیاده شده است.

رنگ طلایی: برای استفاده در دیتاسنتر

برای تست سلامت کارکرد دستگاه dvr  و نیز مطمئن شدن از عملکرد هارد دیسک، روزانه ۱ بار از دستگاه play back یعنی بازبینی تصاویر را داشته باشید ، و چنانچه تمایل داشته باشید می توانید تصاویر را برای اطمینان، ذخیره هم کنید.

لطفا در هنگام بستن هارد بر روی دستگاه از اسفنجها یا همان فوم های چسب دار که در پلاستیک متعلقات dvr موجود است، در زیر هارد دیسک، تا اثر ناشی از لرزش و ضربه کمتر به هارد منتقل شود.

از قرار دادن دستگاه dvr خود بر روی سطوح لرزان یا مکانهای که حتی لرزشهای خفیف دارند، خودداری نمایید و حتما به این نکته توجه داشته باشید که حمل و جابه جایی دستگاه dvr در هنگام روشن بودن آن، ممنوع می باشد، چون آسیبهای جدی به اطلاعات ضبط شده وارد خواهد کرد.

از قراردادن دستگاه dvr خود در مکانهای مرطوب، نیز مکانهایی که گرد و خاک بالا و دائمی دارند، همچنین آشپزخانه های صنعتی یا رستورانی با قطرات روغن ریز در هوا، جدا خودداری کرده و چنانچه دستگاه شما در چنین محلی مورد استفاده قرار می گیرد از رکهای دیواری کوچک ۴ یونیت با تهویه هوای سالم، استفاده نمایید.

برای جلوگیری از آسیب به دستگاه dvr در مقابل نوسانات برق و نویزهای مخرب الکتریکی، حتما از محافظ برق با کیفیت خوب و از برندهای شناخته شده، استفاده نمایید.

برای جلوگیری از آسیبهای ناشی از تخلیه بار الکتریکی ، بهتر است برق دستگاه مجهز به ارت یا همان سیم زمین گردد. در این حالت عمر سیستم نظارت تصویری شما را افزایش خواهد داد.

تحت هیچ شرایطی و مخصوصا در حوادث و رویدادهای خاص، هارد خود را از دستگاه dvr جدا نکنید، چرا که در بعضی از دستگاه ها مشاهده شده است که دیگر امکان بازیابی تصاویر قبلی وجود ندارد.

حتما از منبع تغذیه ( آداپتور) دستگاه dvr که در بسته بندی آن تعبیه شده است، استفاده کنید، زیرا استفاده از آداپتور متفرقه و بی کیفیت باعث آسیب به برد دستگاه و هارددیسک شما میشود.

مکان دستگاه dvr را در محلی نصب کنید که در معرض تابش نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد. زیرا که باعث افزایش دمای داخلی آن خواهد شد.

روی دستگاه dvr را با کاغذ یا مجلات و یا هر وسیله ایی که مانع از جابه جایی هوا در داخل آن می گردد، نپوشانید.

هر ۶ ماه یکبار بسته به محیطی که دستگاه dvr در آن نصب شده است، نسبت به غبارزدایی و باد گرفتن با دستگاه مخصوص دمنده، اقدام نمائید که برای انجام این کار، بهتر است از شخص متخصص خدمات گرفته شود.

دستگاه dvr خود را در یک محل امن و محکم نصب کنید. توصیه میشود نصب dvr در ارتفاع انجام شود که به راحتی قابل دسترس و سرقت نباشد.

برای افزایش امنیت سیستم نظارت تصویری، توصیه می شود از دستگاه ups یا همان برق اضطراری استفاده نمایید

تا در هنگام قطعی برق یا خرابکاری، سیستم امنیتی شما به ضبط خود ادامه دهد.

مطالب جدید را بخوانید:

0 0 رای ها
امتیاز به نظرسنجی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آیا می خواهید محل کار یا منزل خود را ایمن کنید؟

فقط کافی هست با ما تماس بگیرید.

ما به نظر و حمایت شما دلگرم هستیم، لطفا نظر خود را بنویسید.

از اخبار صنعت حفاظت و امنیت، بی‌خبر نمونی؟

درود بر شما، با ما صحبت کنید